Jednym z często stosowanych układów napędowych jest układ typu Jet. Moment napędowy w tym układzie przekazywany jest za pomoca strumienia wody wytworzonego przez wysokosprawną pompę wody napędzaną przez silnik stacjonarny. Napędy tego typu charakteryzują się dużą wagą, specyficzną budową kadłuba łodzi, który musi zapewnić odpowiedni napływ wody do kosza sącego pędnika Jet. Układy te pozwalają na pływanie na bardzo płytkie akweny wodne- czego nie można wykonać przy wykorzystaniu klasycznych ukłądów napędowych typu Z oraz silnikami zaburtowymi. Układy tego typu potrzebują około 30 % mocy więcej niż klasyczne układy napędowe, a tym samym ich sprawność jest mniejsza o około 30%. Dodatkowo przy małych prędkościach pływania oraz przy małych prędkościach obrotowych silnika mają gorszy współczynnik manewrowości i wymagają odpowiedniego przygotowania sternika. Najczęściej spotykanym ukłądem napędowym tygo typu są pędniki firmy HamiltonJet . Cechuje je wysoka niezawodność, solidne wykonanie, bardzo szeroka gama oraz profesjonalny serwis. Doświadczenie tej firmy pozwala klasyfikować ją do czołówki układów napędowych typu Jet. Występują one w trzech serjach HJ dla łodzi do 20 metrów, HM dla łodzi od 14 do 60 metrów , kończąc na serii HT przewidzianej do bardzo dużych jednostek pływających. Rozważając zastosowanie takiego układu napędowego musimy rozpatrzyć wiele aspektów, ponieważ za każdym razem zmienia na się budowa dna kadłuba oraz pawęży i w przypadku wykoania błędnych obliczeń możemy nie osiągnąć zamierzonego celu, a zmiana modelu napędu wiąże się z dużymi kosztami. W tym celu warto jest zasięgnąć porad wyspecjalizowanej firmy która pomoże dobrać najbardziej optymalny model napędu.